Orange selecteert Ericsson voor 5G Core standalone netwerk in België, Luxemburg, Spanje en Polen

5G Core-standalone-technologie zal nieuwe ervaringen mogelijk maken, zoals hogere snelheid en lagere latentie, alsook innovatieve nieuwe use cases (vaste draadloze toegang, massaal IoT, URLLC, enterprise core) en netwerk slicing-mogelijkheden

Ericsson heeft een grootschalige cloud-native 5G Core overeenkomst gesloten met Orange in België, Luxemburg, Spanje en Polen. De eerste lancering vindt plaats op de Poolse markt.

De vijfjarige overeenkomst omvat Ericsson's cloud-native dual-mode 5G Core, Cloud Native Infrastructure, implementatie- en onderhoudsdiensten.

Dankzij de evolutie naar 5G standalone zullen consumenten en bedrijven van Orange kunnen genieten van nieuwe use cases, mogelijk gemaakt door een lage latentie, hogere betrouwbaarheid, betere snelheid, geautomatiseerde on demand service met network slicing, gericht op industrie 4.0, eHealth, smart cities, alsook immersieve AR/VR ervaringen voor video en gaming. ​ ​ ​

In het kader van deze overeenkomst zal Ericsson zijn reeds lang bestaande partnerschap met Orange in België, Luxemburg en België uitbreiden binnen het core-domein, waarbij het zijn nieuwe cloud-native 5G Core zal introduceren. In Polen heeft Orange Ericsson geselecteerd om zijn packet core-netwerk te revolutionariseren met Ericsson-technologie.

De inzet van 5G Core standalone technologie in deze landen zal meerdere voordelen opleveren voor Orange mass market klanten en bedrijfsklanten, namelijk de soepele evolutie van bestaande 4G/5G non-standalone diensten naar 5G standalone, dankzij Ericsson's cloud-native dual-mode 5G Core oplossing.

"Orange heeft Ericsson, een technologiepartner op lange termijn, geselecteerd om te blijven innoveren in het 5G-domein, met 5G standalone voor zijn netwerkmodernisering. Het is een strategische beslissing voor het 5G-netwerk van Orange, waarmee slicing use cases mogelijk worden en de 5G van morgen wordt voorbereid", aldus Laurent Leboucher, SVP Orange Innovation Networks.
"Deze strategische overwinning is de vrucht van het technologische leiderschap van Ericsson alsook onze relatie met Orange. De deal breidt ook de Packet Core-, beleids-, netwerkexposure- en cloudinfrastructuurvoetafdrukken in deze landen uit en versterkt de strategische positionering van Ericsson en Orange in heel Europa", aldus Franck Bouétard, hoofd van Global Customer Unit Orange en Customer Unit France Belux Algeria & Tunisia.

VOLG ONS:

Abboneer op Ericsson persberichten hier
Abboneer op blog posts hier

MEER INFORMATIE:

Ericsson Newsroom
media.relations@ericsson.com ​ (+46 10 719 69 92)
investor.relations@ericsson.com ​ (+46 10 719 00 00)

Corinne Muller

Head of M&C France Belux Algeria & Tunisia, Ericsson

Persberichten in je mailbox

Over Ericsson

Ericsson stelt communication service providers in staat de volledige waarde van connectiviteit te benutten. Het portfolio van het bedrijf is ontwikkeld om klanten te helpen bij hun digitalisering, het vergroten van efficiëntie en ontdekken van nieuwe inkomstenstromen. De investeringen die Ericsson doet in innovatie hebben ervoor gezorgd dat miljarden mensen wereldwijd profiteren van de voordelen van telefonie en mobiel breedband. www.ericsson.com